Satsar på «Fjellam frå Ryfylke»
27 sauebønder har gått saman om merkevaren «Fjellam frå Ryfylke». Leiar for gruppa er Anne Skartveit frå Halsnøy.
HALSNØY: Sauebøndene har jobba i tre år for å byggja opp merkevaren, og har nå inngått samarbeid med Nortura, Prima Jæren og slaktar Idsøe.
Poenget med den nye merkevaren er betre betaling for lam som har beita i fjellet om sommaren, og betre utnytting av fjellbeita.
-Målet er å levera 10.000 lam til denne merkevaren, seier Anne Skartveit til Øyposten. I haust håpar dei å levera minst 6000 lam, men det er fortsatt plass til fleire.
Sauebonden frå Halsnøy sender 160 sauer og lam på fjellbeite til Valldalen i Røldal.
-Både far og bestefar sende sauer til heis, og eg synes dette er ein tradisjon det er viktig å ta vare på. Viss ikkje fjellbeita blir utnytta tek det ikkje lenge før dei veks over av bjørk og kratt. Det beste eksempelet på det er i Røldal etter at geitehaldet blei slutt der. Nå har det vakse heilt over med småbjørk, seier Skartveit.
For å kunna bli med i merkevaren «Fjellam frå Ryfylke», må lamma mellom anna gå på beite som ligg høgare enn 500 meter over havet.
-Dei får heller ikkje medisiner, og ikkje kraftfôr, men lever på gras og urter som dei finn i fjellet, seier Skartveit.
Lamma blir stort sett leverte rett på slaktebilen etter samling i fjellet.
-Det skjer i september, då «alle» leverer lam til slakteriet. Det betyr også at slakteprisen då er på det lågaste. Difor betyr tillegget me får for «Fjellam frå Ryfylke» mykje, og gjer at me kan forsvara å senda lamma til fjells økonomisk, seier ho.
Ifølge Skartveit tilsvarer tillegget omtrent kostnadane med å frakta lamma til fjells.
Der var ein stor opptur for prosjektet då pinnakjøt frå «Fjellam frå Ryfylke» gjekk heilt til topps i «Det norske måltid» i vår.
-Tilbakemeldingane frå Albert Idsøe har vore svært gode, og me håpar at «Fjellam frå Ryfylke» skal bli eit godt etablert merkenavn, seier Skartveit.